Prive Sauna Akwa > Last Minute Prive Sauna > Last Minutes Everberg >

PRIVE Sauna AKWA

Wellness voor lichaam en geest

Hoe beter de slaap vatten?



Wie last heeft van stress, heeft vaak moeite om de slaap te vatten. Symptomen van stress worden sterker voelbaar wanneer je in slaap probeert te vallen.

Concentreer je op je ademhaling om beter in slaap te vallen

Door je met de "4-7-8" ademhalingstechniek te concentreren op de ademhaling ga je beter in slaap vallen. Diep ademhalen heeft invloed op de fysiologie en de denkprocessen, en ook het humeur. Door je eenvoudig te concentreren op de ademhaling, zal je je stilaan, zoetjesaan ontspannen.


Waaruit bestaat deze eenvoudig toe te passen oefening?

Slaap vatten zonder stress


1. Plaats het tipje van je tong tegen het gehemelte, net voor de voorste boventanden. Hou de tong daar gedurende de hele oefening.
2. Adem de lucht in de longen uit via de mond. Maak daarbij een ‘woosch’-geluid.
3. Sluit de mond en adem traag in door de neus en tel terwijl in jezelf tot vier.
4. Hou dan de adem in tot gedurende zeven tellen. Tel wederom ook in jezelf tot zeven.
5. Adem opnieuw uit door de mond en tel dan tot acht. Maak opnieuw het ‘woosh’-geluid van stap 2.
6. Herhaal dit nog drie maal, zodat de cyclus in totaal vier keer wordt gedaan.

Kort samengevat
Adem vier tellen in,
 hou de adem zeven tellen in, en adem acht tellen uit. (en vergeet de woosh niet! ;-))



Deze oefening is een uitstekende stap naar een betere slaap.


PS: Regelmatig naar de sauna gaan, verbetert ook de slaapkwaliteit!


Drs. Christiaan Janssens


Prive Sauna Everberg




Terug naar Prive Sauna Akwa